• Pizza time!

    Pizza time!

    Door Jessica

    De zomer is in aantocht en dus is het tijd voor pizza!! Veel mensen denken bij het woord ‘pizza’ meteen aan ‘ongezond’, ‘cheat day’ of ‘fastfood’ en dat is zo jammer want een zelfgemaakte pizza kan ook gewoon gezond zijn. Zolang je pure en gezonde ingrediënten gebruikt kan het gewoon bijna niet fout gaan. Met pizza’s kun je eindeloos variëren van bodem tot topping. Tegenwoordig zijn er bodems verkrijgbaar gemaakt van spelt, havermout of zelfs groente. Daarnaast kun je ook kiezen voor een pitabroodje of wrap als bodem. Maak zelf je saus van tomatenpuree met kruiden en wat knoflookolie en beleg je pizza met groente en verse basilicum. Dat is pizza eten zonder schuldgevoel, fijn toch? 🙂

    Ingrediënten, voor 1 kleine pizza:

    • pitabroodje
    • 1 klein blikje tomatenpuree
    • handje verse basilicum
    • kruiden zoals oregano, pizzakruiden, knoflook, tijm of wat je lekker vind
    • knoflook of olijfolie
    • groentes zoals paprika, courgette, aubergine, tomaat, artisjok, rode biet
    • edelgistvlokken

    How to?

    1. Verwarm de oven voor.
    2. Mix de tomatenpuree met de kruiden en smeer dit op de bodem.
    3. Snijd de groentes in dunne plakjes of reepjes en leg deze vervolgens op je pizza.
    4. Besprenkel de pizza met wat olie en strooi er nog wat kruiden en edelgistvlokken over.
    5. Leg je pizza in de oven, wacht tot hij klaar is, doe er dan nog wat verse basilicum over en genieten maar!

    TIP!
    Ook een superlekker hapje voor bij een feestje of borrel.. 🙂

Reageer

Annuleer